نقد و بررسی پژو، 2008، 1399 - 1396

امتیاز این مدل از مجموع 30 رای ثبت شده

حجم موتور
1598 سی‌سی توربوشارژر
مصرف سوخت
6.7 لیتر در هر صد کیلومتر
حداکثر قدرت
163 اسب‌بخار در 6000 دور در دقیقه
شتاب 0 تا 100
8.2 ثانیه
گیربکس
6 سرعته اتوماتیک
حداکثر سرعت
217 کیلومتر در ساعت

معرفی


نگاهی به پژو 2008 ایکاپ (مونتاژی)

  پنجه در پنجه بچه شیر فرانسوی  

کراس اوورهای جمع و جور در چند سال گذشته توانسته‌اند با تلفیق حس رانندگی یک خودروی کوچک شهری و یک محصول شاسی بلند به مقبولیت فراوانی دست پیدا کنند. به شکلی که با رشد بازار محصولات کراس اوور، تلاش شرکت‌های خودروسازی نیز برای ورود به این سگمنت افزایش یافته است. در این بین، شرکت‌هایی که در سبد محصولات خود هاچ‌بک‌های کوچک کامپکت موفقی داشته‌اند، توانسته‌اند گوی سبقت را از رقبا ربوده و به موفقیت خیره‌کننده‌ای دست پیدا کنند. 

پژو فرانسه نیز یکی از این شرکت‌های موفق است که نسل‌های مختلف از سری محصولات هاچ بک کوچک و شهری آن، شامل 206، 207 و 208 فروش چشم‌گیری در سال‌های گذشته در بازارهای اروپا و سرتاسر جهان را تجربه کرده‌اند. محصول 2008 این شرکت فرانسوی نیز مدل ارتقاء یافته 208، هاچ بک کامپکت این خودروساز است که بر اساس پلت فرم بهبود یافته 206 طراحی و روانه بازار شده است. پژو 2008 یک محصول پرفروش اروپایی در رده کراس اوورهای جمع و جور است که خود را برای اولین بار در سال 2013 به جهان معرفی کرد. بعد از آن و در سال 2016، صورت ظاهری این خودرو دست خوش اصلاحاتی شد و فیس لیفت آن از سال 2017 در دسترس بازارهای جهانی قرار گرفت.

2008 از آغاز سال 2019، نسل دوم خود را بر خط تولید دید اما آنچه به صورت موقت و کوتاه مدت در پی معاهده برجام در ایران و از سوی ایران خودرو (شرکت ایکاپ) به تولید رسید، نسل اول این خودرو بود که از قضا با استقبال بسیار خوبی نیز در بازار ایران مواجه شد.


2008 از نمای خارجی

با حضور دوباره شرکت پژو در ایران (به صورت موقت)، باید کم کم تصورات گذشته از شکل ظاهری محصولات این شرکت را کنار گذاشت و به زبان طراحی جدید این خودروساز فرانسوی آشنا شد. جلو پنجره بزرگ مزین به نشان تجاری پژو، محفظه موتور حجیم، چراغ‌های بزرگ از فرم خارج شده و طراحی مدرن و نامتعارف، از جمله ویژگی‌های این خودروهای فرانسوی است. 

جلو پنجره 2008 که سعی دارد دهان شیر در حال غرش را تداعی کند، با یک نوار کروم زخیم احاطه شده و در بالای آن نام تجاری شرکت پژو حک شده است. پایین‌تر از این نام و در میان جلو پنجره، شیر فرانسوی عرض اندام کرده و خطوط کروم رنگی ریز و باریکی از دو طرف آن ساطع شده است. چراغ‌های از فرم خارج شده 2008 نیز از نزدیک جلو پنجره شروع شده و به سمت عقب و بالای گلگیر جلو کشیده شده است.

دلیل این از فرم خارج شدگی چراغ‌ها، نفوذ سپر خودرو از پایین به درون حباب چراغ است که شکل منحصر به فردی به آن‌ها بخشیده است. در واقع طراحان شرکت فرانسوی پژو سعی کرده‌اند با این کار از یک طرف جدیت پژو 2008 را به شکلی بیشتر کرده و از طرف دیگر با ایجاد یک هویت بصری، زنجیری برای اتصال نمای ظاهری محصولات کراس اوور این خودروساز ببافند. چرا که نمونه‌های اغراق‌شده‌تری از طراحی سپر و این نفوذ در حباب چراغ جلو در 3008 و 5008، برادرهای بزرگ‌تر این خودرو دیده می‌شود. با این حال، طراحی سپر عضلانی 2008 از سادگی بیشتری نسبت به دیگر کراس اوورهای پژو برخوردار بوده و طراحی این قسمت از نمای روبه‌روی این خودرو با ورودی هوای بزرگ در پایین سپر و دو چراغ مه شکن دایره‌ای در دو طرف سپر به پایان می‌رسد. البته نباید از خط کروم براکت شکلی که یک قاب برای چراغ مه شکن درست کرده و نیز گارد کروم رنگ و اسپرت پایین سپر نیز غافل شد.نمای جلو پژو 2008هرچند که پلت فرم این کراس اوور جمع و جور، با پژو 208، مشترک است، اما طراحان شرکت فرانسوی به خوبی توانسته‌اند با حجیم کردن محفظه موتور و افزایش ارتفاع سقف، ظاهر خارجی این دو محصول را از هم متفاوت کنند. خط شخصیت یا همان مهم‌ترین خط جانبی بدنه 2008 از زائده پایینی چراغ عقب شروع شده و با گذر از در عقب، در بدنه حل شده است. به شکلی که انگار برجستگی مشخص خط شخصیت این خودرو به نیمه انتهایی آن محدود شده است و در نیمه جلویی 2008 خبری از یک خط شخصیت برجسته و اغراق شده نیست. علاوه بر این، برجستگی دیگری نیز از زائده بالایی چراغ عقب شروع شده و با خط پایین شیشه‌های جانبی یکی شده است.

ترکیب این برجستگی‌ها  به خوبی چهره 2008 را عضلانی کرده‌اند. همچنین، خط سقف 2008 نیز بعد از گذر از بالای ستون B، افزایش ارتفاع داشته و با به وجود آوردن یک پله در خود، سقفی غیر هم سطح و نامتعارف را ایجاد کرده است. در واقع، طراحان شرکت پژو از یک نوار کروم نیز در بالای شیشه‌های عقب استفاده کرده‌اند تا با کاهش تاثیر این افزایش ارتفاع، بیشتر شدن ضخامت تیر سقف به چشم نیامده و تو ذوق نزند. اما با این حال، کاهش فاصله بین خط سقف و ریل سقف به طور کامل ضعف در طراحی این قسمت را نشان می‌دهد. از طرف دیگر، یک نوار پلاستیکی مشکی که دورتادور بدنه خودرو چرخیده و در نمای جانبی نیز به خوبی مشخص است، در قسمت انحنای بالای چرخ عقب از روی در عبور کرده و نتوانسته یک پارچگی خود را در این قسمت حفظ کند.

فرورفتگی سرتاسری بدنه در میانه نمای عقب، ویژگی 2008 در این قسمت از بدنه است. یک خط صاف و مستقیم که از میان چراغ‌ها نیز عبور کرده است حد بالای این فرورفتگی را شکل داده و یک خط منحنی، پایین تر از محل نصب پلاک، محدوده پایین آن را مشخص کرده است. نشان شیر پژو و نام تجاری این شرکت در وسط و بالای این فرورفتگی خودنمایی می‌کنند.  پایین‌تر از این فرورفتگی بدنه نیز دیگر همه چیز به سادگی طراحی شده تا شلوغ کردن نمای عقب، ذهن بیننده را خسته نکند. 

سپر به طور کامل ساده بوده و فقط دو چراغ مه شکن در دو طرف آن و نوار گارد کروم رنگ در پایین آن به چشم می‌خورد. با این حال، طراحان شرکت فرانسوی پژو، نمای عقب را به همین سادگی رها نکرده و هنر خود را در طراحی چراغ‌های عقب 2008 نشان داده‌اند و از پنجه‌های شیر پژو برای طراحی فرم این چراغ‌ها الهام گرفته‌اند. در واقع، پنجه‌های شیری که در نشان تجاری پژو دیده می‌شود، منبع الهام فرم کلی چراغ‌های عقب و جلو 2008 است، اما با این حال، این تشابه و الهام‌گیری در چراغ‌های عقب بیشتر خود نمایی کرده و بهتر قابل مشاهده است. نمای عقب پژو 2008


طراحی داخلی اسپرت و جذاب 2008

طراحی داخلی پژو 2008 علاوه بر اینکه فلسفه طراحی داخلی شرکت فرانسوی با عنوان i-Cockpit را دنبال می‌کند، میراث دار 208 بوده و از طراحی عضلانی و حجم‌های اغراق شده این محصول در دل خود بهره می‌برد. به این ترتیب، حس فعال و اسپرت بودن این خودرو به خوبی با ویژگی‌های طراحی i-Cockpit پژو ادغام شده و تجربه منحصر به فردی را به سرنشینان منتقل می‌کند. دریچه‌های وسط سیستم تهویه مطبوع و صفحه نمایش بالای آن‌ها در قسمت فوقانی کنسول میانی بر روی یک حجم بیرون زده از داشبورد قرار گرفته‌اند تا بار ماهیت عضلانی و حجیم داشبورد جلو را به دوش بکشند.

 پوشش صاف و ساده نواری پایین دریچه‌ها نیز با یک حرکت مواج و پیوسته، تمامی عرض داشبورد را طی کرده و با بالاتر بردن نمایشگرهای پشت فرمان، از پایین این قسمت عبور کرده و به انتهای دیگر داشبورد رسیده است. به این ترتیب، محل قرارگیری نمایشگرهای سرعت و دور موتور نیز به خوبی در امتداد دید راننده قرار گرفته تا یکی از ارکان فلسفه پژو در معرفی طراحی داخلی i-Cockpit برآورده شود. 

داشبورد پژو 2008

در واقع، شرکت فرانسوی پژو سعی کرده است که با جانمایی بهتر نمایشگرهای پشت فرمان و کوچک‌تر کردن فرمان خودرو، حداکثر اطلاعات مورد احتیاج راننده را در دسترس وی قرار داده و سطح ارگونومی قسمت‌های مختلف طراحی داخلی را بهبود ببخشد. به شکلی که می‌توان گفت هیچ بخشی از نمایشگرهای پشت فرمان از دید راننده مخفی نبوده و راننده برای آگاهی از اطلاعات این نمایشگرها نیاز چندانی به تغییر خط نگاه خود از مسیر جاده ندارد. این موضوع به عنوان یکی از اصول اساسی فلسفه طراحی داخلی پژو معرفی شده است.

علاوه بر این، به کارگیری صفحه نمایش بزرگ و لمسی نیز این امکان را به شرکت خودروساز داده است که بسیاری از دکمه‌های کنترلی را حذف کرده و تنظیم موارد مختلف را بر عهده این صفحه نمایش قرار دهد. البته، شرکت پژو برای مدیریت سیستم تهویه مطبوع همچنان دکمه‌های مکانیکی را در نظر گرفته است و مجموعه مربوط به کنترل این سیستم و موارد دیگری مانند دکمه چراغ اضطراری را پایین‌تر از پیشانی برجسته داشبود و در قسمت پایین کنسول میانی تعبیه کرده است.

صفحه نمایش لمسی پژو 2008

 همچنین، فرمان سه شاخه در نظر گرفته شده برای 2008 نیز پیرو فلسفه طراحی داخلی شرکت پژو، پایین تر از حد معمول و کوچک تر از سایر رقبای هم رده طراحی شده و با حالت گوشتی وعضلانی‌ای که دارد حالت طراحی دقیق و حس اسپرت سواری این خودرو را کامل می‌کند، به خصوص اینکه پوشش فلزی شاخه دوگانه پایین فرمان نیز در تقویت روح اسپرت فرمان نقش زیادی داشته و فرم اهرم دسته دنده و ترمز دستی طرح خلبانی نیز در انتقال این حس اسپرت بی تاثیر نیستند. علاوه بر این، برای روکش صندلی‌های 2008 نیز پوشش پارچه‌ای در نظر گرفته شده است. 


2008، رقیبی قدر در ارائه فضای داخلی

فاصله 2537 میلی‌متری بین دو محور و طول 4159 میلی‌متری پژو 2008 فضای کافی برای نشستن دو بزرگ سال قد بلند در ردیف جلو را فراهم کرده است به شکلی که فضای سر و پای قابل قبولی برای آن‌ها در این قسمت وجود دارد. در ردیف عقب نیز به لطف افزایش ارتفاع سقف، فضای سر کافی برای دو سرنشین بزرگ سال فراهم شده است اما فضای پای محدود دراین ردیف همچنان یکی از نقاط ضعف 2008 است. با این وجود اگر سرنشین‌های جلو صندلی خود را خیلی عقب نداده باشند، فضای پای موجود هم نسبتا کافی است. بنابراین، همین افزایش فضای سر در ردیف عقب تفاوت اصلی فضای اتاق کراس اوور 2008 با مدل هاچ‌بک 208 است. فضای داخلی پژو 2008 با وجود اینکه 2008 و 208 به عنوان دو محصول کوچک شهری شرکت پژو از فاصله بین دو محور مساوی بهره می‌برند اما طول کلی 2008 در حدود 200 میلی‌متر بیشتر از خودروی هاچ بک بوده و همین امر باعث افزایش فضای بار کراس اوور جمع جور شرکت پژو (نسبت به برادر هاچ‌بکش) شده است. البته شاید محفظه 338 لیتری صندوق روی کاغذ خیلی هم عالی به نظر نرسد اما دهانه ورودی مناسب و شکل مکعبی داخلی، کار را برای جا دادن وسائل ساده کرده و فضایی کاربردی در اختیارمان قرار میدهد. تازه با تا کردن صندلی‌های عقب می‌توانیم اجسام حجیم و طویل را تا سقف گنجایش 1194 لیتر با ماشین شخصی خود جابجا کنیم.


فن‌آوری فرانسوی-آلمانی در قلب 2008

وزن کم پژو 2008 نسبت به رقبای مستقیم خود در این رده از کراس‌اوورها و نیز تقسیم مناسب این وزن بر روی محورهای جلو و عقب، این امکان را برای پیشرانه 1.6 لیتری شرکت پژو فراهم کرده است تا قابلیت‌های به‌روز خود را به خوبی به نمایش بگذارد. در واقع 2008 از یک پیشرانه 4 سیلندر ریز نقش با حجم دقیق 1598 سی‌سی بهره می‌برد که در همکاری مشترک مهندسان شرکت پژو و شرکت ب‌ام‌و آلمان طراحی و ساخته شده است. این پیشرانه می‌تواند بیشینه توان 163 اسب بخار در دور (rpm) 6000 را برای این خودرو فراهم کرده و بیشینه گشتاور 240 نیوتن‌متر در دور موتور (rpm) 1400 را برای انتقال به سر چرخ‌های جلو آماده کند که البته تا دور موتور (rpm) 5000 نیز به صورت تقریبا خطی ثابت باقی می‌ماند. 

در کنار موتور پیشرفته 2008، یک توربوشارژر با فن‌آوری TwinScroll قرار گرفته است که دست یابی به چنین توان و گشتاوری را برای سیستم نیرو محرکه این خودرو فراهم کرده است. گفتنی است که این پیشرانه افتخار کسب عنوان موتور سال برای 8 سال پیاپی را در کارنامه خود دارد. همچنین 2008 از یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک بهره‌برده است که با بهره‌مندی از فن‌آوری Quickshift به تعویض دنده سریع و روانی عالی سیال درون جعبه دنده دست پیدا کرده و لذت رانندگی با 2008 را دو چندان کند. این جعبه دنده به گونه‌ای طراحی شده است که امکان انتخاب عملکرد آن از بین چهار حالت معمولی، اسپرت، شرایط برفی و تیپ ترونیک را برای راننده فراهم می‌کند. 


چرخش تعلیق 2008 به سمت بهبود هندلینگ

مهندسان شرکت پژو از سیستم‌ تعلیق مستقل مک فرسون استرات در چرخ‌های جلو 2008 بهره برده و محور عقب این خودرو را نیز به سیستم تعلیق میل پیچشی مجهز کرده‌اند. با این حال، کیفیت سواری پژو 2008 یکی از نقاط ضعف آن است، چرا که در حین رانندگی در جاده‌های مواج و پر دست انداز مقداری ضربات را به درون اتاق منتقل می‌کند. 

در واقع، باید پذیرفت که سیستم تعلیق 2008 برای بهبود هندلینگ آن بهینه‌سازی شده است. چرا که در زمان رانندگی در ترافیک‌های شهری، فرمان نرم این کراس اوور جمع و جور در تغییر خط و جابه‌جا شدن بین خودروهای مجاور به خوبی واکنش نشان داده و در حرکت‌های با سرعت کم، مانند پارک کردن، رفتار مناسبی دارد. اما به هر صورت، این سیستم تعلیق از ارزان‌ترین، ساده‌ترین و معمولی‌ترین نوع سیستم تعلیق مورد استفاده در خودروهای سواری درون شهری در جهان است. علاوه بر این، در سیستم ترمز 2008 نیز از ترمزهای دیسکی در چرخ‌های جلو و عقب استفاده شده است که در این میان چرخ‌های جلو به دیسک نوع خنک شونده مجهز هستند.


تجهیزات رفاهی و ایمنی 2008

روی پژو 2008 امکاناتی نظیر: سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه بهمراه کول‌باکس (داخل داشبورد)، نمایشگر چند منظوره 7 اینچی مرکزی، سنسورهای نور و باران، چراغ‌های روشنایی در روز، سنسور و دوربین دنده عقب، سامانه پایش فشار باد تایرها، کروزکنترل و محدودکننده سرعت، 6 کیسه هوا (جلو، جانبی و پرده‌ای)، ترمزهای مجهز به ABS, EBD, EBA، کنترل پایداری هوشمند ESP، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، آینه‌های تاشوبرقی و مواردی از این دست مشاهده میشوند که برای این روزها تجهیزاتی کاملاً معمولی به حساب می‌آیند. 

متاسفانه بسیاری از امکانات ماشین نظیر سقف شیشه‌ای از روی نسخه‌های وطنی حذف شده‌اند و آپشن‌هایی مثل گرمکن صندلی‌ها، کیلس و روکش‌های چرمی که امروزه استفاده از آنها حتی برای ماشین‌های ارزان‌تر عادی است، جایی در کابین 2008 ندارند. بماند که برخی از کراس‌اوورهای چینی (با قیمت مشابه) حتی رادار جانبی و درب صندوق برقی و اینجورچیزها را هم ارائه میکنند که کسری آپشن‌های 2008 را بیش از پیش نمایان می‌سازد.


مزایا و معایب پژو 2008

پژو 2008 در زمان عرضه در بازار ایران می‌توانست آینده بسیار درخشانی داشته باشد. درست بر خلاف بازار جهانی، ایرانیان با برند پژو به خوبی اخت شده‌اند و 2008 را بهتر و ساده‌تر از سیتروئن C3 پذیرفتند. این خودرو به عنوان رقیب برادر فرانسوی خود یعنی رنو، از پیشرانه مشابه 1.6 لیتری توربو بهره می‌برد که متاسفانه از دیدگاه عملکرد، حدود 25 اسب بخار ضعیف‌تر است و این مهم خود کمی از پیشرفت سریع‌تر دیگر برند فراسوی یعنی رنو سخن می‌گوید.

2008 از نظر طراحی ظاهری نوین و جدید از محصولات خانواده قدیمی پژو را در بازار ایران به نمایش گذاشت. سبک طراحی پژو با حضور محصولات جدید ایکاپ نظیر 2008 و 508، پس از سال‌ها رو به بهبود و نوسازی گذاشته بود و قرار بود 301 نیز به این خانواده جدید اضافه شود تا ایرانیان بعد از سالیان دراز، با خانوده جدید و جهانی پژو آشنا شوند. خانواده‌ای که بر خلاف گذشته، از پوسته محافظ‌ کار و ترسو خود خارج شده و با ارائه سبک طراحی رادیکال، به جرگه بلند پروازان جهان پیوسته است.

حضور 2008 و 508 در بازار ایران هرچند در حد یک معرفی بسیار کوتاه و مختصر، با برهم خوردن معاهده برجام پایان گرفت، اما این معرفی نشان داد که ایرانیان هنوز هم با پژو میانه خوبی دارند و حتی اگر کراس اوور کامپکت نوین این برند، همانند 206 فضایی محدود و تنگ مخصوصا در ردیف عقب از خود ارائه دهد، باز هم مشکلی با آن نخواهند داشت.

تیراژ تولید 2008 در ایران بسیار محدود ماند و قیمت آن سر به فلک کشید اما این خودرو در کنار سدان 508 می‌توانست راه‌گشا ورود طیف گسترده‌ای از محصولات نوین و اقتصادی پژو به بازار ایران و نوسازی ناوگان قدیمی ان برند در بازار ایران باشد. اگر برجام پایدار می‌ماند، احتمالا پای برندهای خودروساز دیگری نیز به منظور مونتاژ داخلی به ایران باز می‌شد و پژو در این میان تنها نمی‌ماند، اما این مهم محقق نشد و نه تنها برندهای دیگر، بلکه حضور گسترده برند پژو در بازار ایران نیز در حد و اندازه خودروهای تولید محدود سفارشی گران‌ قیمت باقی ماند.

از دیگر مزایای مورد توجه 2008 باید به استاندارد بالا، طراحی زیبای داخلی و خارجی، 5 ستاره ایمنی Euro-NCAP (البته مربوط به تست تصادف سال 2013)، مصرف سوخت پایین و تکنولوژی مطلوب مجموعه فنی در کنار کیفیت مونتاژ و سواری خوب آن اشاره کرد. به همین دلیل است که بازار دست دوم این خودرو که تولید آن با توقف مواجه شد، هنوز هم در ایران داغ است. این خودرو با تکیه بر اعتبار زیاد برند پژو در بازار ایران، کیفیت خوب سواری، عملکرد فنی درخور توجه، در بازار کشور بسیار محبوب است. بخصوص که بسیاری از رقبایش یا مثل سیتروئن C3 در تیراژ محدودتر در ایران عرضه شدند و یا مثل تویوتا CHR قیمت بسیار بالاتری دارند. البته سانگ‌یانگ تیوولی میتواند رقیب شایسته‌ای برای 2008 باشد و با آپشن‌های بیشتر نظرات را به سمت خودش بازگرداند ولی در عوض نماینده پژو از دینامیک رانندگی برتر برخوردار است و لذت رانندگی بیشتری (حتی نسبت به تیپ فایتر) ارائه می‌کند.

از جمله بارز‌ترین مشکلات 2008 هم میتوان به تیراژ تولید پایین (که ممکن است عاقبتی مشابه پژو 407 را برایش بوجود آورد)، کمبود برخی آپشن‌ها (نظیر سانروف و کیلس) و جای پای نسبتاً کوچک سرنشینان عقب اشاره کرد که البته مورد اول از انحلال معاهده برجام نشات می‌گیرد و آخری مربوط به وابستگی آن به پلتفرم هاچ‌بک اقتصادی 208 می‌باشد و تاحدودی اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسد.


رای نهایی

رقابت جهانی در رده خودروهای کراس اوور جمع و جور سخت و نفس گیر است و بازار ایران نیز از این قافله عقب نمانده است. خودروهای اروپایی، ژاپنی، کره ای و حتی چینی در این رده از بازار ایران در حال رقابت هستند و در این بین محصولی موفق‌تر است که بتواند در تلفیق عملکرد بهتر و قیمت کمتر به عنوان مهم‌ترین عامل‌های انتخاب از پس سایر رقبا برآید. به همین دلیل نیز، نگاه بازار ایران به پژو 2008، نگاه ویژه‌ای است، چرا که این محصول با فراهم کردن قدرت 163 اسب بخاری و گشتاور 240 نیوتن متری توسط یک موتور کوچک 1.6 لیتری اما مجهز به توربوشارژر، در دست‌یابی به یک عملکرد بسیار خوب موفق عمل کرده است.

در صورت ادامه یافتن تولید 2008 در بازار ایران در تیراژ بسیار بالاتر، این خودرو پتانسیل آن را داشت تا به سادگی به یکی از پرفروش‌ترین خودروهای نوین مونتاژی بازار داخلی ایران، حتی فراتر از سیتروئن C3 سایپا بدل شود. استقبال مردم از 2008 حتی با آن قیمت خیره کننده‌، بسیارعالی بود و ایران خودرو پشتیبانی فنی خوبی از این محصول به عمل می‌آورد. مشکل اصلی برهم خوردن معاهده برجام، تحریم‌های جهانی و توقف اجباری تولید 2008 و در نتیجه آن، افزایش قیمت خیره کننده نسخه‌های موجود این خودرو در بازار ایران بود که هر چه ایکاپ رشته بود را پنبه کرد.

2008 در بازار خودروهای دست دوم بازار ایران هنوز هم به عنوان یکی از محبوب‌ترین محصولات فرانسوی نوین بازار کشور ایفای نقش می‌کند.

تهیه و تنظیم: واحد محتوا اتو24


نظرات کاربران درباره پژو، 2008، 1399 - 1396

افزودن نظر
میلاد دشتی
14 شهریور 1402
3 ساله 2008 سوار میشیم و این ماشین اصلا اذیت نکرده. بعضی ماشینا حیف که دیگه تولید نمیشه صفرشون و 2008 هم یکی از همین ماشیناس
امیر بخشی
24 تیر 1402
تجربه سواری پژو 2008 دارم بنظرم ماشین خوبیه و از چینیای صفرم بهتره نه اینکه خودم چون 2008 دارم بخوام تعریف کنم خودتون کمی تحقیق کنید پی میبرید اگر فقط اگر دو دیفرانسیل بود عالی میشد. ظاهرش معمولیه بنظرم ولی فضای اتاقش جذابه مخصوصا طراحی فرمان و صفحه کیلومتر
دانیال میراسماعیلی
20 خرداد 1402
4 ساله سوار میشم و از نظر من بهترینه در هم رده هاش ماشین کشش خوبی داره و خیلی راحت سر میخوره از سطح خیابون و عملکرد گیربکسشم خوبه فقط ای کاش یه کم آپشنی تر می بود خصوصا نبود سانروف تو این ماشین حس میشه
احمدرضا نژادی
11 خرداد 1402
تیوولی یا 2008 به نظرتون؟ خانواده 5 نفره هستیم راهنمایی کنید دوستان