نقد و بررسی اکستریم، VX، 2000cc توربو ،1403

امتیاز این مدل از مجموع 5 رای ثبت شده

حجم موتور
1998 سی‌سی توربوشارژر GDI
مصرف سوخت
8.9 لیتر در هر صد کیلومتر
حداکثر قدرت
261 اسب‌بخار در 5500 دور در دقیقه
شتاب 0 تا 100
9.4 ثانیه
گیربکس
8 سرعته اتوماتیک
حداکثر سرعت
195 کیلومتر در ساعت

معرفی

اکستریم VX 

  تئاتر آپشن‌ها   


بازار محصولات لوکس وابستگی شدیدی به اعتبار برند دارد؛ در واقع اگر بخواهید به اغنیا چیزی بفروشید مجبورید در کنار جنس بهتر، حس خاص بودن را هم به آنها ارائه نمائید. به همین علت است که برندهایی نطیر مرسدس بنز از بازار پررونق خودروهای اکونومی چشم پوشیده‌اند تا به اعتبار برندشان خدشه‌ای وارد نشود. ولی برخی کمپانی‌ها سیاست متفاوتی دارند و با ایجاد زیرشاخه‌های لوکس و اقتصادی محصولات گران‌تر را از ارزان‌قیمت‌ها جدا میکنند. مثلاً تویوتا ماشین‌های مجلل خویش را تحت برند لکسس عرضه می‌کند تا کسی که LS می‌خرد احساس نکند از همان جایی که یاریس می‌فروشند ماشین خریده است!

کمپانی چری هم برای تحت تاثیر قرار دادن مشتریان متمول‌تر به همین روش روی آورده و با ایجاد زیرشاخه‌ لوکس اکسید (EXEED) سعی دارد خودروهای گران‌ترش را با حس متفاوتی به مخاطبان عرضه نماید. البته مشخص است که این مهم صرفاً با برندسازی خشک و خالی بدست نخواهد آمد بلکه باید خصلت‌های لاکچری حقیقی نظیر کیفیت ساخت بالا، آپشن‌های کامل، ایمنی مناسب و راحتی را نیز به مشتری "که پول بیشتر پرداخت کرده" پیش‌کش نمود. محصولی که امروز به سراغش آمده‌ایم یعنی اکسید VX مدعی است که تمامی این نکات را رعایت نموده و میتواند با خودروسازهای قدیمی‌تر این سطح رقابت کند. این کراس‌اوور 7 نفره که توسط مدیران‌خودرو با نام اکستریم VX عرضه می‌شود روی همان پلتفرم تیگو 9 توسعه یافته و قصد دارد مشتریان مشکل‌پسند محصولات لوکس دست‌دوم کشورمان را به خرید یک محصول گمنام اما صفرکیلومتر چینی ترغیب نماید. ما هم امروز قصد داریم ببینیم آیا آنقدر خوب از آب درآمده که شانس رسیدن به چنین هدف سختی را داشته باشد یا خیر.


طراحی بیرونی اکستریم VX

اکستریم VX خودرو خوش قیافه‌ای است ولی نه آنقدر که همگان را به تحسین وادار کند؛ در واقع طراحی محافظه‌کارانه و به دور از جسارت ماشین باعث شده ظاهرش ویژگی منحصر به فردی نداشته باشد که برای خودرویی با این برچسب قیمتی ایده‌آل به نظر نمی‌رسد. با این حال باید اعتراف کرد که طراحان VX موفق شده‌اند با تاکید بر ابهت و ارائه زیبایی توام با سادگی، ظاهری شیک خلق نمایند که هرچند توان رقابت با برندهای مطرح جهان را ندارد اما در نوع خودش جالب توجه است. تازه تجربه نشان داده چنین طرح‌های ساده‌ای ماندگارتر از انواع بزک شده با خط و خطوط اغراق‌آمیز خواهند بود و درنتیجه میتوان امید داشت که این چهره دیرتر از محصولات مدگرا از چشم بیفتد.

در بخش دماغه شاهد خطوط افقی مستقیم هستیم که با کمترین انحنای ممکن چهره‌ای آفرودی و قدرتمند را به نمایش گذاشته‌اند. استفاده از این سبک طراحی باعث شده بخش جلویی ماشین با ساختار جعبه‌ای شکل بدنه همخوانی خوبی داشته باشد. چراغ‌های اصلی سر جای سنتی خود هستند ولی درونشان امکاناتی نظیر LED و کرنرلایت روئیت میشود. پروژکتورهای جانبی نیز عمود بر خطوط اصلی جایگذاری شده‌اند تا در تلفیق با هواکش‌های تزئینی اندکی حال و هوای اسپرتی را چاشنی کار کنند. 


در نیمرخ سادگی به نقطه اوج خود می‌رسد. البته گلگیرهای برجسته‌ای که رینگ‌های 20 اینچی را در بر گرفته‌اند در ترکیب با کشیدگی نزدیک به 5 متر بدنه باعث شده‌اند که ظاهر ماشین با کراس‌اوورهای سایز متوسط بازار متمایز باشد اما با این حال ارتفاع نه چندان زیاد شاسی از سطح زمین اجازه نمی‌دهد که VX در برابر شاسی‌بلندهای آفرودر نظیر تویوتا پرادو قلدری کند. یک رکاب برقی هم اینجا داریم که هرچند برای خودرویی با این ارتفاع ضرورت نداشته اما کلاس کارمان را بالا برده است! 


در انتهای ماشین نیز چراغ‌های باریک بهم پیوسته به سبک ترند روز خودنمایی می‌کنند. چراغ‌های تعبیه شده در دوسمت سپر نیز هارمونی خوبی میان طراحی جلو و عقب پدید آورده‌اند و بالچه کوچک بالای سرمان این ترکیب را تکمیل نموده است. تنها نکته منفی کوتاه بودن سپر عقبی است که البته در راستای بهبود زاویه خروج از شیب به این شکل درآمده. مسئله اینجاست که ابعاد سپر نتوانسته قسمت زیرین ماشین را پوشش دهد و در نتیجه دو منبع اگزوز و سایر ادوات از نمای پشت سر روئیت می‌شوند. باز جای شکرش باقی است که اگزوزها واقعی هستند وگرنه حسابی آبروریزی می‌شد!




کابین و امکانات اکستریم VX

با ورود به داخل کابین با فضایی مدرن و خوش‌ساخت روبرو می‌شویم که بواسطه حضور سه نمایشگر بزرگ، ما را به یاد محصولات مرسدس بنز می‌اندازد. نمایشگر مرکزی 15.6 اینچی است و دو مانیتور 12.3 اینچی (یکی به عنوان کلاستر و دیگری برای سرگرمی و تنظیم آپشن‌های مورد نیاز شاگرد) روی داشبورد جاخوش نموده‌اند. فرمان از طرح جذابی برخوردار است و پشت سرش اهرم تعویض دنده اصلی و شیفترهای تیپ‌ترونیک خودنمایی میکنند. با توجه به قرار گرفتن اهرم تعویض دنده در سمت راست، تنظیمات برف‌پاک‌کن به دسته راهنمای سمت چپ منتقل شده و کلید چراغ‌ها (به سبک محصولات اروپایی) در سمت چپ داشبورد قرار دارد. یک پد تاچ هم در کنار دست راننده تعبیه شده تا کار با آپشن‌های فراوان ماشین تسهیل شود.


داشبورد اکستریم VX - مدل 1403




جالب است که برخلاف قسمت بیرونی اینجا روی جزئیات هم دقت نموده‌اند و حتی دریچه‌های تهویه از طرح جالبی برخوردارند. صندلی‌ها نیز هرچند از ارگونومی ایده‌آل یک خودرو لوکس تمام‌عیار بهره نمی‌برند اما در مجموع راحت نشان میدهند و با دربرگیرندگی مناسب و روکش‌هایی از جنس چرم ناپا حس خوبی به انسان منتقل میکنند. اکستریم VX بواسطه طول بسیار زیاد 4970 میلی‌متری و فاصله محوری 2.9 متری قادر است از 7 سرنشین میزبانی نماید. در واقع ردیف سوم صندلی‌های این ماشین برخلاف امثال فیدلیتی صرفاً برای کودکان خردسال طراحی نشده بلکه برای انسان بالغ نیز قابل استفاده است. البته مسافران این بخش همچنان نباید انتظار داشته باشند که نشیمنگاهی به راحتی ردیف‌های اول و دوم در اختیارشان قرار گیرد اما اگر ردیف وسط را کمی جلوتر بریم، می‌شود دو بزرگسال (با قد متوسط) را در صندلی‌های انتهایی جای داد. 

ضمناً با توجه به عرض 1940 میلی‌متری ماشین، فضای شانه نفر سوم ردیف وسط، مقداری بهتر از امثال تیگو 8 پرومکس شده است. صندوق عقب نیز حتی در شرایط 7 نفره کاربردی است، هرچند برای دست یابی به ابعاد مناسب 461 لیتر باید صندلی‌های ردیف سوم را (که خوشبختانه به صورت برقی باز و بسته می‌شوند) جمع نمائیم. حال اگر یک ون باربری درست و حسابی می‌خواهید کافی است صندلی‌های ردیف وسط را هم تا کنید تا از اجاره وانت بی‌نیاز شوید! راستی محفظه‌های بسیاری در داخل کابین VX تعبیه شده تا در سفرها بتوان وسایل مورد نیاز را درونشان جای‌ داد.


فضای بار اکستریم VX - مدل 1403


در خصوص سطح آپشن‌ها باید یک مقاله جداگانه یا شاید هم یک کتاب بنویسم (!) چون تعداد آنها بیش از حد تصور است. مثلاً دوربین های پیرامونی VX یک تصویر 540 درجه با کیفیت HD به نمایش میگذارند. بالای سرمان یک سقف پانورامیک بزرگ بازشو داریم و دستیار صوتی ماشین حتی از فرامین فارسی پشتیبانی میکند. 


سقف پانارومیک اکستریم VX - مدل 1403

صندلی‌های جلو به تنظیمات برقی و ماساژ 5 حالته مجهز هستند و برای راننده حافظه و برای شاگرد استراحتگاه پا در نظر گرفته شده است. ضمناً دو ردیف جلو از نعمت گرمکن و سردکن صندلی نیز بهره میبرند. تهویه اتوماتیک ماشین جدا از امکان تنظیم دوگانه جلو، پنل مجزا برای سرنشینان ردیف دوم و دریچه مخصوص ردیف سوم، به سیستم پخش رایحه (با قابلیت انتخاب سه نوع متنوع) و فیلتر N95 نیز تجهیز شده. 



پنل مجزا تهویه اکستریم VX برای سرنشینان ردیف دوم


نورپردازی داخلی قابلیت شخصی سازی بسیار متنوعی دارد و شارژر بیسیم 50 واتی میتواند همزمان از دو گوشی پشتیبانی کند. سیستم صوتی ماشین از 23 بلندگو (برند LION MELODY) بهره میبرد و اسپیکرهای کار شده در پشت سری راننده به شما این امکان را میدهد تا در صورت نیاز مکالمات (یا حتی موسیقی مورد علاقه خود را) به صورت اختصاصی بشنوید. تازه به لطف وجود آمپلی فایر 1000 واتی، ساب‌ووفر و جایگذاری مناسب بلندگوها، قابلیت پخش موسیقی به شکل کنسرت مجازی و چندیدن حالت دیگر بوجود آمده. تجهیزات بسیار زیاد دیگر از قبیل سنسورهای نور و باران، کیلس، آینه الکتروکرومیک و.. هم اینجا روئیت میشوند که اگر بخواهیم تمام آنها را یک به یک نام بریم حوصله‌تان سر خواهد رفت!


اسپیکرهای پشت سری راننده در اکستریم VX مدل 1403


اسپیکرهای اکستریم VX مدل 1403




تجهیزات ایمنی VX هم در سطح بسیار عالی قرار دارند. جدا از ایربگ‌های معمول جلو، جانبی و پرده‌ای، شاهد استفاده از ایربگ‌های جانبی برای سرنشینان عقب، زانویی راننده و کیسه هوای مرکزی (برای جلوگیری از برخورد سرنشینان با یکدیگر) هستیم که جای حرف و حدیثی باقی نخواهند گذاشت. ترمزها نیز از انواع و اقسام سیستم‌های کمکی شامل ABS, EBD, BA, TCS, ESP, HAS, HDC بهره می‌برند. ضمناً روی ماشین 12 رادار کار شده تا به کمک آنها سیستم‌هایی کمکی پرشماری نظیر: "ترمز خودکار اضطراری AEB، هشدار برخورد از جلو FCW، کروز کنترل تطبیق‌پذیر ACC، کروز یکپارچه ICA، هشدار خروج از لاین LDW، سیستم کمکی ماندن داخل خط LKA، حالت ایمن خروج از جاده RDP، سامانه ارتقاء یافته کنترل هوشمند I Dodge، هشدار باز شدن درب‌ها DOA + DOW، تابلوخوان TSR، کنترل هوشمند چراغ‌های جلو IHC، دستیار پارک خودرو APA، دستیار ترافیک TJA، سیستم کمکی محدودیت سرعت SLA، هشدار ترافیک متقابل عقب RCTA، ترمز ترافیک متقابل عقب RCTB، هشدار برخورد از عقب RCW، هشدار ترافیک از جلو FCTA، ترمز ترافیک متقاطع جلو FCTB، نمای نقطه کور BSV، تشخیص نقطه کور BSD، ترمز اضطراری مانور MEB و سیستم کمکی تغییر خط LCA" را در اختیار داشته باشیم. 





مشخصات فنی اکستریم VX

زیر کاپوت اکستریم VX یک پیشرانه دو لیتری توربو GDI قرار گرفته که از بسیاری جهات مشابه همان مدل کار شده روی تیگو 8 پرومکس می‌باشد. البته اینجا با یک سری تغییرات (عمدتاً نرم افزاری) مقداری به قدرت و گشتاور اضافه شده تا اینک 261 اسب بخار (در دور موتور 5500) و 400 نیوتن‌متر گشتاور (دور موتور 2000) در اختیار داشته باشیم. گیربکس هم از نسل جدید جعبه دنده‌های 8 سرعته آیسین (برند ژاپنی ولی ساخته شده در چین) است که نسبت به نوع 7سرعته دوکلاچه پرومکس عمکلرد بهتری به نمایش می‎گذارد. البته این افزایش قدرت و گشتاور و استفاده از گیربکس بهتر برای جبران اضافه وزن ماشین کافی نبوده و در نتیجه میهمان 1985 کیلوگرمی ما مقداری کندتر از برادر سبک‌ترش یعنی تیگو 8 پرومکس شتاب می‌گیرد. با این حال هنوز هم شتاب صفر تا صد حدود 9.4 ثانیه برای رانندگی عادی کاملاً کافی خواهد بود و حتی می‌شود با VX برخی از ماشین‌های (عمدتاً ارزان‌تر) را پشت سر گذاشت. 

اصلاً این خودرو برای رانندگی اسپرت ساخته نشده بلکه قرار است با گشتاور مناسب از کشش کافی در سربالایی‌های جاده‌ای برخوردار باشد و در مسیرهای آفرودی (البته سبک) دست و پا بسته ظاهر نشود که خوشبختانه به این اهداف رسیده است. سیستم تعلیق هم در جلو از نوع مک فرسون و عقب چند اتصالی است که در بخش بعدی یعنی تجربه رانندگی عملکردش را مورد بررسی قرار خواهیم داد. ضمناً VX یک کراس‌اوور AWD است و این یعنی تمامی 4 چرخ به شکل فعال و هوشمندانه داخل مدار هستند و گشتاور موتور با توجه به مود رانندگی، رفتار راننده و مسیر پیش رو میان محورهای جلو و عقب تقسیم می‌شود. در این بین روئیت برند بورگ‌وارنر برای این سیستم پیچیده نکته امیدوارکننده‌ای به حساب می‌آید. مصرف سوخت ترکیبی ماشین هم 8.9 لیتر در هر صد کیلومتر پیمایش عنوان شده که به نسبت وزن و سگمنت خودرو راضی‌کننده است؛ هرچند در عمل و با توجه به شرایط خاص کشور باید روی اعداد بالاتر (حوالی 10 لیتر و گاه حتی بیشتر) حساب باز کنید.


تجربه رانندگی با اکستریم VX

ممکن است در ابتدای رانندگی بدلیل محل قرارگیری غیرمعمول اهرم تعویض دنده و حضور آپشن‌های پرشمار مقداری سردرگم شوید اما خوشبختانه ارگونومی در سطح مناسبی قرار دارد و در نتیجه پس از مدت کوتاهی به این تفاوت‌ها عادت خواهید کرد و از آنها لذت می‌برید. البته سنسور پایش رفتار راننده که در صورت خواب‌آلودگی یا حواس پرتی به شما هشدار میدهد مقداری روی اعصاب می‌رود و ممکن است خیلی ها سعی کنند از شرش (که البته درحقیقت شر نیست بلکه خیر است!) خلاص شوند! 

فرمان برقی به نرمی زیر دست میچرخد و علیرغم ابعاد بزرگ بدنه، دید پیرامونی قابل قبول و ماشین تحت کنترل است. البته با توجه به ارتفاع زیاد دماغه و طول اتاق قطعاً نقاط کوری داریم اما به کمک دوربین‌هایی که 540 درجه را پوشش داده‌اند و حضور فعال انواع و اقسام رادارها که شما را از نزدیک شدن سایر ماشین‌ها آگاه می‌سازند، مشکل خاصی احساس نمی‌شود. تازه اکستریم VX برخلاف اکثر چینی‌های نیمه‌لوکس تازه‌وارد از قابلیت پارک تمام خودکار و خروج اتوماتیک از پارک نیز بهره می‌برد که تا وقتی به ابعاد ماشین عادت نداریم حسابی به کارمان می‌آید.  

با توجه به وزن سنگین بدنه و لگ اندک توربو شروع حرکت با تاخیر کوچکی همراه است اما اگر مود رانندگی را در حالت اسپرت قرار دهید این وقفه به حداقل می‌رسد. در این شرایط عمکلرد گیربکس و واکنش‌ها به پدال گاز نیز بهبود خواهد یافت. البته نباید انتظار داشته باشید که اکستریم VX مشابه رقبای آلمانی یا ژاپنی دنده‌ها را سبک و سنگین کند اما میتوان عملکردش را با محصولات کره‌ای قابل رقابت دانست.

شتاب گیری ماشین عالی نیست؛ یعنی حتی در حالت رانندگی اسپرت هم از محصولات سبک بال نظیر فونیکس FX (بخصوص در شتاب اولیه) شکست میخورد اما گشتاور بسیار خوب به شتاب ثانویه و کشش مناسبی منتهی شده که برای سفرهای خانوادگی کاملاً کافی خواهد بود. البته همانطور که قبلاً اشاره کردیم اکستریم برای شیطنت‌های خیابانی یا لایی کشیدن ساخته نشده و جدا از شتاب اولیه معمولی (نسبت به رده قیمتی)، هندلینگ ایده‌آلی هم ارائه نمی‌کند. در واقع سیستم تعلیق VX برای رفاه بیشتر سرنشینان تنظیم شده و بهای این سواری نرم و راحت را در پیچ های تند و تیز پرداخت خواهید کرد.

البته به لطف سیستم AWD که گشتاور را به شکل هوشمندانه میان چرخ‌ها تقسیم میکند و عملکرد کم نقص سیستم‌های کمکی پایداری، ماشین به این سادگی‌ها از مسیر منحرف نمی‌شود اما وجود حرکات الاکلنگی و به اصطلاح کش آمدن خودرو در فرمان دادن‌های ناگهانی برای خودرویی با این تعلیق نرم و فاصله محوری 2.9 متری اجتناب ناپذیر خواهد بود. با این حال مزیت های سواری با این غول چینی بسیار بیشتر از معایبش هستند. مثلاً همین سواری نرم و راحت اجازه نمیدهد که حتی در مسیرهای طولانی خستگی به تنمان رخنه کند.

سیستم های ایمنی هوشمند ماشین هم به خوبی از جان راننده و سرنشینان محافظت می نمایند و عملکرد سیستم نیمه خودران سطح 2 پلاس (یا به عبارتی 2.5) به نظرم دقیق‌تر از دیگر محصولات چینی حاضر در بازارمان می‌باشد. از همه مهم تر اینکه ترمزهای VX قادرند جثه سنگین بیش از 2 تن ماشین (با احتساب وزن راننده) را در کمتر 40 متر از سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به سکون وادار کنند که عدد خوبی به حساب می آید. 

برای استفاده از حداکثر قوا 7 حالت رانندگی Eco, Sport, Sandy , Snow, Mud, OFF-Road, Standard در نظر گرفته شده تا بتوانیم هم داخل جاده و هم خارج از آن از حداکثر قابلیت‌های ماشین استفاده نمائیم. البته در خصوص توانایی‌های آفرودی باید در نظر داشت که این ماشین علیرغم برخورداری از سیستم دودیفرانسیل و گشتاور بسیار خوب هنوز هم یک کراس‌اوور محسوب می‌شود یعنی اینجا نه از سیستم تعلیق مخصوص بیراهه‌نوردی خبری هست و نه شاسی مستقل. حتی قفل دیفرانسیل مکانیکی را هم در اختیار نداریم. تازه فاصله محوری بسیار زیاد، زاویه شسکت را تضعیف نموده و این یعنی احتمال برخورد کف ماشین به برآمدگی‌ها در مسیرهای ناهموار بیشتر از رقبای با ارتفاع برابر اما فاصله محوری کمتر خواهد بود. 

خلاصه اینکه نباید از اکستریم VX انتظار بیراهه‌نوردی در سطح تویوتا پرادو را داشته باشید اما وجود مودهای رانندگی متنوع، سیستم هوشمند AWD، عملکرد قابل اعتماد ترکشن کنترل و در کنار تمامی اینها گشتاور بسیار خوب، به VX این امکان را داده تا از پس مسیرهای آفرود معمول برآید و حتی در مواردی فراتر از انتظار ظاهر شود. البته با توجه به پیشرانه توربو GDI ماشین و کمبود بنزین اکتان بالا در کشور نمی‌شود به صورت مداوم به ماشین فشار آورد چراکه در هنگام تست شاهد افزایش دمای پیشرانه و افت عملکرد در تنش‌های شدید بودیم. 


نتیجه‌گیری پایانی

اکستریم VX اکثر انتظاراتی که از یک خودرو لوکس (با معیارهای داخل کشور) داریم را برآورد می‌سازد. مثلاً کیفیت ساخت مناسبی دارد و با اتاق جادار و راحتش، میزبانی خوبی از سرنشینان انجام میدهد. در این بین انبوه امکانات رفاهی و ایمنی جای گله و شکایتی باقی نخواهد گذاشت. تازه با توجه به گشتاور 400 نیوتن‌متری، برخورداری از ساختار دودیفرانسیل، گیربکس 8 سرعته و تعلیق مولتی‌لینک، می‌شود روی توانایی‌های حرکتی ماشین هم حساب ویژه‌ای باز کرد و همزمان بدلیل گستردگی مناسب شبکه خدماتی مدیران‌خودرو، نگرانی شدیدی از بابت خدمات نداشت. 

با تمامی این صحبت‌ها هنوز هم پرداخت رقم فراتر از 4 میلیارد تومان (مهرماه 1403) برای یک خودرو چینی که اکثر مردم حتی نامش را هم نشنیده‌اند دل و جرات می‌خواهد. در واقع اینجا در بازار لاکچری‌ها اصالت و اعتبار برند دیگر یک پارامتر عادی به حساب نمی‌آید بلکه میتواند نکته‌ای کاملاً موثر در انتخاب نهایی باشد و این همان چیزی است که برند اکستریم فعلاً نمی‌تواند به شما ارائه کند. در واقع خیلی‌ها یک تویوتا RAV4 هشت ساله با امکانات به مراتب کمتر، موتور کاملاً ضعیف‌تر و فضای بسیار محدودتر اتاق را به این محصول لوکس چینی ترجیح میدهند چراکه از بابت دوام فنی، وجهه عمومی و بازار دست دوم ماشین در آینده اطمینان دارند. اینجاست که خودروساز نوپاتر باید با استفاده از سیاست‌هایی نظیر شرایط فروش متنوع، سرویس‌دهی VIP و قیمت‌گذاری رقابتی محصولش را به اصطلاح در بازار جا بیندازد و مدیران‌خودرو هم سعی دارد با همین روش‌ها مشتریان مشکل‌پسند این رده را به خرید محصول شایسته خویش ترغیب نماید. برگ برنده دیگر اکستریم VX بالا رفتن هزینه نگهداری از محصولات دست دوم لاکچری است که میتواند خیلی‌ها را به سمت خرید یک رقیب گمنام اما گارانتی‌دار هدایت کند. 


نام خودرو

اکستریم VX

مشخصات پیشرانه

4 سیلندر دو لیتری توربو GDI

قدرت موتور

261 اسب بخار در 5500 دور بردقیقه

گشتاور موتور

400 نیوتن‌متر از 2000 دور بر دقیقه

انتقال قدرت

4 چرخ محرک AWD با گیربکس 8 سرعته اتوماتیک

شتاب صفر تا 100

حدود 9.4 ثانیه

مصرف سوخت ترکیبی

8.9 لیتر در هر صد کیلومتر

وزن

1985 کیلوگرم

ابعاد (میلی‌متر)

4970 (طول)، 1940 (عرض)، 1788 (ارتفاع)

فاصله بین محورهای جلو و عقب (میلی‌متر)

2900 















تهیه و تنظیم: واحد محتوا اتو24


نظرات کاربران درباره اکستریم VX 2000cc توربو

افزودن نظر
امید شایگان
6 آذر 1403
یادمه ولوو xc90 اومده بود 600 تومن بود الان این چینیو باید 4 تومن و بلکه بیشتر پاش پول داد به کجا داریم میریم
بابک توکلی
3 آذر 1403
ممنون از نگارنده بابت توضیحات خوب و دقیق بنده به شخصه بخوام بالای 4 تومن خرج کنم ترجیح میدم سمت ژاپنی یا کره ای های کارکرده تمیز برم
حسن بهروزی
3 آذر 1403
شهر آپشنیه واسه خودش من 2 ماه سوار شدم فروختم پول میخواستم والا حداقل یکسال استفاده میکردم