نقد و بررسی ب ام و ، سری 5 سدان، 530i ،2018 - 2017

امتیاز این مدل از مجموع 10 رای ثبت شده

حجم موتور
1998 سی‌سی توربوشارژر
مصرف سوخت
5.9 لیتر در هر صد کیلومتر
حداکثر قدرت
249 اسب‌بخار در 6500 - 5200 دور در دقیقه
شتاب 0 تا 100
6.2 ثانیه
گیربکس
8 سرعته اتوماتیک
حداکثر سرعت
250 کیلومتر در ساعت

معرفی


ب ام و 530i 

  تجربه لذت جوانی، وسط زندگی خانوادگی  

اکثریت علاقه‌مندان به محصولات ب‌ام‌و را جوانان تشکیل میدهند، اما هر جوانی بالاخره بزرگ می‌شود و به سن تشکیل خانواده می‌رسد و آن زمان است که دل کندن از اتومبیلی که عاشقش بوده برایش دشوار خواهد بود. باواریایی‌ها برای این دوران بحرانی یکی از برترین سدان‌های سایز متوسط جهان یعنی سری 5 را پیشنهاد می‌کنند. خودرویی که هم به اندازه کافی جادار است تا نیازهای خانواده را برطرف سازد و همزمان آنقدر سریع و چالاک که دلتان برای کوپه زمان مجردی تنگ نشود. تازه برخلاف سدان‌های فول‌سایز نظیر سری 7، ابعاد دست و پاگیری هم ندارد و به همین جهت برای استفاده روزمره در شهر کارآمد خواهد بود. تازه ما امروز به ملاقات نسخه 530i آمده‌ایم که از نظر توانایی‌های حرکتی حتی به گرد پای نسخه‌های قوی‌تر و بویژه مدل‌های M و Alpina (که البته در کشورمان عرضه نشده‌اند) نمی‌رسد اما در ادامه خواهید دید که حتی همین نسخه عادی هم برای دوچندان کردن لذت زندگی کافی خواهد بود.


ب ام و 530i


طراحی بیرونی ب ام و 530i

همانطور که گفتیم بازار هدف اصلی ب‌ام‌و جوانان (یا به بیان عمومی‌تر عاشقان شتاب و سرعت) هستند و از این رو حتی روی سری 7 تشریفاتی هم اِلمان‌های اسپرت پرشماری دیده می‌شود. با این شرایط طبیعی است که سری 5 نیز ظاهری درنده و تهاجمی داشته باشد. نکته دیگر اینکه آلمانی‌ها قادرند خشونت را در اوج سادگی به تصویر کشند و از این رو ب‌ام‌و سری 5 تمام جذابیت‌هایش را به دور از شلوغ‌کاری و بزک‌های غیر ضروری پیش رویمان قرار داده است؛ در واقع وقتی به 530i نگاه می‌کنید هم شور و حال لذت و مسابقه در دلتان زنده می‌شود و هم اینکه حس می‌کنید با خودرویی متین و باوقار طرف هستید که میتوان با آن به جلسات کاری رفت. 

میهمان امروز ما نسل هفتم از سری 5 به حساب می‌آید که با کد اتاق G30 جایگزین مدل F10 شد و پس از یک دوره عرضه کوتاه در سال‌های 2017 و 2018، بواسطه تحریم‌ها از بازارمان خداحافظی کرد. خطوط کلی این نسل شباهت بسیاری به پدرش دارد. بخصوص در بخش کناری با دیدن خط شانه برجسته و فرم شیشه‌های جانبی ممکن است برای لحظاتی این ماشین را با نسخه قبلی اشتباه بگیرید. با این حال اگر هر دو خودرو کنار هم قرار گیرند متوجه طراحی متفاوت گلگیر جلو، فرورفتگی پایین درب‌ها، رینگ‌های جدید و طول بیشتر اتاق G30 نسبت به F10 خواهید شد. فاصله محوری هم چند میلی‌متر افزایش داشته که البته تاثیرش را بیشتر از ظاهر در داخل اتاق احساس خواهید کرد. 


نمای جانبی ب ام و 530i


در نمای جلو تفاوت‌ها بیشتر است و با بزرگ‌تر شدن سایز چراغ‌ها و جلوپنجره، این دو بخش بهم متصل شده‌اند و بعید است کسی این چهره جدید را از مدل قبلی تشخیص ندهد. ضمناً حالت عبوس چراغ‌ها، کاپوت کشیده و عرض زیاد ماشین دست به دست هم داده‌اند تا گنگ سری 5 بالاتر رود و ظاهرش مقداری ترسناکتر شود! سپر نیز تغییر کرده و با طراحی اسپرت و فاصله اندک از سطح زمین روی خصلت‌های مسابقه‌ای ماشین تاکید دارد. 


نمای روبه رو ب ام و 530i


جلو پنجره ب ام و 530i

در قسمت عقب هم تم کلی طراحی ثابت مانده اما در جزئیات تفاوت‌های زیادی دیده می‌شود. مثلاً این بار از خطوط تند و تیزتر یا به قولی شارپ استفاده شده و این مورد در ترکیب با چراغ‌های جدید ظاهری پویا و تهاجمی‌تر از گذشته بوجود آورده‌ است. بخصوص که حالا اگزوزها به دو سمت سپر نقل مکان نموده‌اند تا ماشین‌های پشت سر هم حساب کار دستشان باشد و بدانند که با یک بیمر وحشی طرف هستند. نسخه‌های مجهز به کیت بدنه M نیز با سپرها و رکاب متفاوت و سراگزوزهای کتابی از مدل ساده شناخته می‌شوند. ضمن اینکه بال عقب هم برای سری 5 قابل سفارش است.


نمای عقب ب ام و 530i


کابین و امکانات ب ام و 530i

با ورود به داخل کابین سری 5 اتاق G30 با فضایی مدرن و در عین حال آشنا مواجه می‌شویم. ترکیب خطوط طراحی سنتی ب‌ام‌و با آپشن‌های روز، مجموعه‌ای هیجان‌انگیز را پدید آورده‌اند که برای هر سلیقه‌ای جذاب به نظر می‌رسد. بخصوص که کیفیت متریال نسبت به نسل قبلی ارتقاء یافته و دیگر جای گله و شکایتی حتی برای مشکل‌پسندان باقی نمی‌ماند. مهم‌تر از همه ارگونومی فوق‌العاده‌ای است که به حس صمیمیت بیشتر انسان با ماشین منتهی گشته. مثلاً برخلاف بسیاری از خودروهای امروزی که شور طراحی مینیمال را درآورده‌اند، اینجا با کلیدهای متنوعی سر و کار داریم که کار کردن با آنها راحت و لذت‌بخش است.

 دسترسی به تنظیمات نمایشگر مرکزی هم مثل همیشه با یک موس خوش‌دست در کنار اهرم دنده میسر می‌باشد. کلاستر ماشین ظاهری گیرا دارد و ضمن حفظ سنت‌های خانوادگی باواریا، جذاب و کاملاً خوانا به چشم می‌آید؛ ضمناً با تغییر مود رانندگی بین حالت‌های اکو، کامفورت و اسپرت، پس زمینه و نشانگرها حالت متفاوتی به خود می‌گیرند و به نوعی با آنچه از ماشین انتظار داریم هماهنگ می‌شوند. 

داشبورد ب ام و 530i

دکمه استارت استاپ ب ام و 530i

کلیدهای در راننده ب ام و 530i

به طور کلی به نظر می‌رسد طراحان سعی داشته‌اند با استفاده ترکیبی از اِلمان‌های اسپرت و لوکس، فضایی عامه‌پسند و چند منظوره را خلق نمایند که با سلیقه همگان هماهنگ شود. مثلاً ساعت طرح آنالوگ و تریم چوبی، روی ویژگی‌های لاکچری و کلاسیک خودرو تاکید دارند و همزمان فرمان، سردنده و صندلی‌های اسپرت، باب دل جوانان ساخته شده‌اند. 

راستی صندلی‌های داینامیک جلو، جدا از قابلیت تطبیق‌پذیری فعال، از انواع و اقسام امکانات جانبی نظیر تنظیمات برقی با حافظه، گرمکن، سردکن و ماساژور نیز بهره می‌برند. برای نفرات عقبی هم امکانات پرشماری نظیر نمایشگرهای جداگانه با سیستم پخش DVD قابل سفارش است تا در کنار مواردی مثل سیستم تهویه مستقل، گرمکن صندلی و پرده برقی، رفاه سرنشینان به طور کامل تامین شود. با این حال برخلاف سری 7، اینجا همچنان برای نشستن روی صندلی جلو دعوا است چراکه خودروهای این سگمنت هرچند خانوادگی هستند اما برای تشریفات ساخته نشده‌اند و از این رو در قسمت جلو صندلی‌های راحت‌تر و مجهزتری دارند. بخصوص که اتاق سری 5 از امثال مرسدس بنز E کلاس یا لکسوس ES کوچک‌تر است و اگر تمامی سرنشینان بلند قامت باشند، نفرات پشت سر از نظر جای پا با محدودیت‌هایی مواجه خواهند شد. 


صندلی های ردیف جلو ب ام و 530i


صندلی های ردیف عقب ب ام و 530i

البته بد نیست بدانید سری 5 یک مدل با فاصله محوری اندکی بیشتر (اتاق G38) هم دارد که مختص بازار چین ساخته می‌شود و متاسفانه در ایران (حداقل به صورت رسمی) عرضه نمی‌گردد. راستی صندوق عقب سری 5 هم 530 لیتر فضای مفید در اختیارتان قرار میدهد که برای استفاده‌های معمول یک خانواده کاملاً کافی خواهد بود. 


صندوق عقب ب ام و 530i


از لحاظ امکانات نیز اوضاع بر وفق مراد است. وقتی از امکانات صحبت می‌کنیم منظورمان گزینه‌های عادی مثل سانروف برقی، برف‌پاک‌کن اتوماتیک یا صندوق پران هوشمند و اینجورچیزها نیست بلکه داریم در مورد تجهیزاتی از قبیل: سیستم صوتی Bowers & Wilkins با 16 بلندگو 1400 واتی، تهویه مطبوع اتوماتیک چهارکاناله با امکان انتخاب رایحه، سیستم پارک اتوماتیک، سامانه تشخیص حرکات دست یا همان Gesture Control، وکیوم درب‌ها، سیستم نمایش سربالا HUD، شیشه‌های سولار و مواردی از این دست سخن می‌گوئیم. 

چراغ‌های جلو نیز به غیر از سیستم روشنایی اتوماتیک و قابلیت تطبیق‌پذیری در پیچ‌ها از امکانات جانبی دیگر مثل سامانه هوشمند تنظیم ارتفاع خودکار و کنترل نوربالا بهمراه چراغشور بهره می‌برند و با LED های پیشرفته خود میتوانند تا 500 متر مسیر را برای راننده مثل روز روشن سازند. سویچ زیبای ب‌ام‌و 530i هم برای خودش عالمی دارد. جدا از قابلیت‌های معمول نظیر باز و بست درب‌ها و شیشه‌ها، صندوق پران هوشمند و استارت از راه دور، میتوانید ماشین را با استفاده از همین ریموت به جلو و عقب هدایت کنید که بهنگام پارک کردن در مکان‌های تنگ بسیار کارآمد خواهد بود. طبیعتاً در کنار این آپشن‌های عالی گزینه‌های دیگر نظیر شارژر وایرلس، دوربین 360 درجه، کیلس و استارتر، ترمز پارک برقی، اتوهلد، گرمکن فرمان و TPMS هم اینجا حضور دارند. البته نسخه نیمه‌فول یا به عبارتی چمپیون برخی از موارد نظیر سقف جیر و نمایشگرهای ردیف عقب را به صورت پیش‌فرض ندارد و سیستم صوتی آن هم بجای Bowers از مدل هارمن‌کاردن با اسپیکرهای ضعیف‌تر 600 واتی است.

در خصوص ایمنی هم باید گفت باوجود اینکه ب‌ام‌و در پارامتر دستیار ایمنی فعال به امتیاز متوسط 59 درصد قناعت نموده اما به لطف عملکرد عالی در حفاظت از ایمنی سرنشینان بزرگسال، کودکان و عابرین پیاده موفق شده در سال 2017 هر 5 ستاره ایمنی موسسه معتبر Euro-NCAP را به دست آورد. 

حالا که صحبت از امنیت شد بد نیست اشاره‌ای هم به آپشن‌های ایمنی ماشین داشته باشیم. 530i به غیر از امکانات عادی نظیر ایربگ‌های جلو، جانبی و پرده‌ای یا ترمزهای ABS و EBD، از گزینه‌های عالی دیگری نظیر: کیسه هوای زانویی برای سرنشینان جلو، رادارهای هشدار و کنترل خروج از خط، هشدار نقطه کور، پیشگیری از تصادفات، تغییر لاین هوشمند، سامانه تشخیص جانداران، تابلوخوان، دوربین دید در شب، کروزکنترل هوشمند تطبیق‌پذیر، کنترل خودکار ماشین در شرایط اضطراری، سیستم تعلیق فعال با قابلیت تنظیم ارتفاع و بسیاری موارد دیگر بهره می‌برد که سطح امنیت ماشین را به خوبی ارتقاء داده‌اند.


مشخصات فنی ب ام و 530i

زیر کاپوت ب‌ام‌و 530i یک پیشرانه 2 لیتری توئین اسکرول توربو (با 2 توربوئه اشتباه گرفته نشود) قرار گرفته که در بهترین حالت قادر است 249 اسب‌بخار قدرت و 350 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. با توجه به تشابه اعداد خروجی این پیشرانه با مدل قبلی ممکن است تصور کنید این همان موتور N20 است که فقط دست‌خوش اصلاحات شده و چند اسبی به قدرتش اضافه گشته؛ اما بررسی ساختار کلی موتور نشان میدهد که انجین پیش رو (کد B48B20) با مدل قبلی تفاوت‌های بسیاری دارد؛ مثلاً سبک‌تر است و در شرایط مختلف ثبات بهتر و در طولانی مدت استهلاک کمتری از خود نشان میدهد.

گیربکس هم از نوع 8 سرعته اتوماتیک است که با کمترین پرت انرژی، قدرت موتور را به چرخ‌های عقب می‌رساند. جالب است بدانید که سری 5 از قابلیت فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب نیز بهره می‌برد که در سرعت‌های بالاتر هندلینگ را ارتقاء می‌بخشد و در سرعت‌های پایین، با کاهش شعاع گردش فرمان، قدرت مانور ماشین را بهتر می‌کند. 

سیستم تعلیق هم در جلو از نوع جناغی دوبل و عقب مستقل چند اتصالی است، ضمن اینکه هر چهار چرخ 530i از ترمزهای دیسکی خنک شونده بهره می‌برند. در این بین انواع و اقسام سیستم‌های کمکی نظیر کنترل کشش و پایداری هوشمند، ترمز اضطراری فعال، کنترل ترمز در پیچ‌ها و مواردی از این دست به راننده یاری خواهند رساند. جالب است که ب‌ام‌و برای این محصول لوکس که شتاب صفر تا صد را در حوالی 6.2 ثانیه ثبت می‌کند و به سرعت محدود شده در 250 کیلومتر بر ساعت دست می‌یابد، نکات اقتصادی را هم مد نظر قرار داده! مثلاً مواردی نظیر حالت رانندگی اکونومیک یا سامانه استارت استاپ باعث شده، مصرف سوخت ماشین در شرایط ایده‌آل (یعنی بنزین استاندارد، ترافیک عادی و ارتفاع برابر با سطح دریا) تا 5.9 لیتر در هر صد کیلومتر کاهش یابد که برای یک سدان 1.6 تنی عدد بسیار خوبی است.

 بد نیست بدانید وزن 530i به کمک استفاده سخاوتمندانه از آلومینیوم در این حوالی باقی مانده وگرنه با توجه به ابعاد خودرو، استحکام بالای شاسی و همچنین سطح امکانات، قطعاً با ماشین سنگین‌تری روبرو می‌شدیم. راستی جلوپنجره هم از نوع هوشمند است و فقط در زمان نیاز دریچه‌هایش را باز میکند تا با بهبود ضریب ایرودینامیک، در ارتقاء توانایی‌های حرکتی و همزمان کاهش مصرف سوخت تاثیرگذار باشد.


تجربه رانندگی با ب ام و 530i

بالاخره زمان تست عملی فرا رسید. پشت فرمان بدلیل حالت گود صندلی‌ها و درب‌های بلند حس میکنیم داخل یک خودرو کوپه نشسته‌ایم و با توجه به مرکز ثقل پایین و نزدیکی نسبی بدن به سطح زمین از همین ابتدای کار فاز سرعت برداشتیم! صندلی‌های سری 5 بدلیل ماهیت اسپرت ماشین مقداری سفت و تنگ طراحی شده‌اند که این نکته شاید برای افراد درشت‌جثه خیلی خوشایند نباشد اما در عوض همین دربرگیرندگی عالی شما را در پیچ‌های تند از گزند نیروی گریز از مرکز حفظ خواهد نمود. 

ضمناً طراحی اصولی نشیمنگاه و پشتی در کنار سیستم داینامیک هوشند باعث شده حتی در سفرهای طولانی خسته نشوید و در آسایش کامل از سواری لذت ببرید. گشتاور 350 نیوتن‌متری که از دور موتور 1450 الی 4800 بصورت خطی در دسترس است به شتاب گیری یکنواخت و کشش عالی در سربالایی‌ها منتهی شده. گیربکس 8 سرعته هم با سرعتی باورنکردنی دنده‌ها را سبک و سنگین می‌کند تا هرگز دلتنگ جعبه‌دنده منوال نشویم. البته همچنان نمی‌شود شتاب صفر تا صد 530i را خارق‌العاده و بی‌رقیب دانست ولی به شما اطمینان میدهم باهمین شتاب حدود 6.2 ثانیه‌ای (در تهران چند دهم ثانیه بیشتر) میتوان از پس اکثر سدان‌های داخل کشور برآمد. 

نکته مهم‌تر اینکه نماینده باواریا برخلاف بیشتر خودروهای خانوادگی، چسبندگی فوق‌العاده خوبی دارد و  به راحتی از پس چالش‌های جاده‌ای بر می‌آید. اصلاً شهرت ب‌ام‌و در این است که میتواند یک خودرو خانوادگی بسازد که با کت و شلوار پشت فرمانش بنشینید و از پس کوپه‌های پرادعای مسابقه‌ای برآیید. اگر فکر میکنید اغراق می‌کنم بد نیست بدانید که نسخه‌‎های قدرتمند M بیمر را گاه با سوپر اسپرت‌ها مقایسه می‌کنند! 

پشت فرمان همین نسخه 530i هم اگر لیمیت‌های خودرو را بدانید و وارد رقابت نابرابر با غول‌های 8 سیلندر "نظیر پورشه پانامرا توربو" نشوید، به شما قول میدهم که از اکثر چالش‌ها سربلند بیرون خواهید آمد. بخصوص وقتی مود رانندگی را در حالت اسپرت قرار میدهیم، فرمان سفت‌تر، تعلیق اندکی خشک‌تر و حساسیت پدال گاز بیشتر می‌شود تا دست‌یابی به سرعت‌های بالاتر ساده گردد. در این شرایط گیربکس نیز سعی می‌کند دنده‌ها را دیرتر سبک کند تا ماشین همواره آماده شلیک شدن باشد. در حالت کامفورت نیز شرایط به آنچه از یک خودرو خانوادگی تمام عیار انتظار داریم نزدیک می‌شود و میتوانیم با آسایش از رانندگی لذت بریم.

یک سری چیزها هم هستند که نمی‌شود روی کاغذ توضیح داد. مثلاً داخل نمودار ممکن است خودرو دیگری همین شتاب را داشته باشد و حتی مقدار مشابهی از فشار G را تحمل نماید. ولی آیا میزان لذت رانندگی، ترشح آدرنالین و حس صمیمیت و افتخار به خودرویی که با آن رانندگی می‌کنید هم میتوان در نمودار توضیح داد؟! قطعاً خیر! این چیزی است که باید خودتان تجربه کنید. من فقط همینقدر میتوانم به شما توضیح دهم که رانندگی با 530i حس زنده بودن را در رگ‌های انسان جاری می‌سازد. شاید اگر قرار نبود خودم پشت فرمان بنشینم ماشین‌های راحت‌تری مثل مرسدس E کلاس یا حتی لکسوس ES را انتخاب می‌کردم اما 530i یک انتخاب عالی برای لذت بردن از رانندگی است. 

کیفیت سواری ماشین هم هرچند به پای نماینده مرسدس نمی‌رسد اما به نسبت ماهیت اسپرت ماشین خشک و آزاردهنده نیست و به ندرت کوبش‌هایی (که آن هم ناشی از دست‌اندازهای غیرعادی است) در داخل کابین حس می‌گردد. انصافاً سکوت خوبی هم در فضا جاری است و تنها در دورهای بالا، صدای گوش‌نواز پیشرانه مقداری به داخل اتاق نفوذ می‌کند که آن هم واقعاً خوشایند است. البته در میان تمامی این خوبی‌ها مشکلاتی هم وجود دارند؛ اول از همه بحث حساسیت پیشرانه به کیفیت سوخت داخلی است که البته این مورد با بنزین سوپر و اکتان (یا اگر حساس‌تر باشید کیت واترمتانول) تا حد زیادی برطرف خواهد شد.

 مشکل دیگر ارتفاع کم و فاصله محوری نسبتاً زیاد ماشین است که باعث شده در سرعت‌گیرهای غیراستاندارد کف ماشین به زمین برخورد ‌کند. ارتفاع کم سپر جلو هم گاه در رمپ پارکینگ‌ها دردسرساز می‌شود. همچنین سیستم تهویه ماشین در گرمای خیلی شدید (که در اروپا بعید است تجربه شود) عملکرد متوسطی از خود نشان میدهد. البته نه اینکه تصور کنید کولر ماشین قدرت خنک‌کردن کابین را ندارد ولی در مقایسه با رقبای لوکس ژاپنی اندکی ضعیف‌تر عمل میکند. سیستم هوشمند نیمه‌خودران هم بدلیل خط‌کشی‌های غیراصولی و رانندگی عجیب و غریب برخی هموطنان در کشورمان کارآیی چندانی ندارد ولی با این حال میتواند در برخی مسیرها به راننده کمک کند و خستگی راه و خطرات پیش رو را کاهش دهد.


نتیجه گیری پایانی

ب‌ام‌و سری 5 اتاق G30 یکی از خواستنی‌ترین سدان‌هایی است که میتوان خریداری کرد. البته در کشور ما فقط نسخه 530i آن هم با قیمتی بسیار گرانتر از نرخ‌های جهانی در دسترس مشتریان است اما حتی همین مدل هم در قیاس با رقبایش شرایط به نسبت خوبی دارد. بخصوص که فعالیت کمرنگ سایر برندهای آلمانی در ایران، میدان را به سود نماینده باواریا خالی نموده و گستردگی قابل‌قبول نمایندگی‌های خدماتی ب‌ام‌و (پرشیا خودرو) کفه ترازو را به نفع میهمان امروزمان سنگین کرده است.

در واقع فرزندان شایسته پورشه و مرسدس یا در مدل‌های قدیمی در کشورمان حضور دارند و یا تعدادشان بسیار اندک است و از خدمات کافی بهره نمی‌برند. لکسوس ES 250 نیز جدا از عرضه محدود به هیچ عنوان قادر نیست مشابه رقبای آلمانی حس و حال رانندگی اسپرت و پرشتاب را به شما ارزانی دارد و به طور کلی بازار هدف متفاوتی را دنبال می‌کند. در این بین با مقداری افزایش بودجه میتوان ب‌ام‌و 730Li لوآپشن را جایگزین 530i فول نمود و در عوض از فضای جادارتر اتاق و سواری نرم‌تر بهره‌مند شد، اما اگر ویژگی‌های اسپرتی و هیجان‌انگیز ماشین نسبت به خصلت‌های خانوادگی برایتان اولویت دارد، همین سری 5 با شتاب اندکی بهتر و قدرت مانور و هندلینگ برتر انتخاب مناسب‌تری برایتان خواهد بود.

 

نام خودرو

530i BMW

مشخصات پیشرانه

2 لیتری توئین اسکرول توربو

قدرت موتور

249 اسب بخار در 6500 - 5200 دور بر دقیقه

گشتاور موتور

350 نیوتن‌متر از دور موتور 1450 الی 4800

انتقال قدرت

8 سرعته اتوماتیک- دیفرانسیل عقب

شتاب صفر تا 100

6.2 ثانیه

حداکثر سرعت

محدود شده روی 250 کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت ترکیبی رسمی

5.9 لیتر در هر صد کیلومتر

وزن

1.6 تن

ابعاد (میلی‌متر)

4936 (طول)، 1868 (عرض)، 1479 (ارتفاع)

فاصله بین دو محور جلو و عقب (میلی‌متر)

2975

.نمای از بالای ب ام و 530iتهیه و تنظیم: واحد محتوا اتو24


نظرات کاربران درباره ب ام و سری 5 سدان 530i

افزودن نظر
شهرام گلشن
29 مرداد 1402
طراحی بدنه و چراغاش بنظرم از سری 7 قشنگ تره ما که نداریمش ولی اونایی که دارن ایشالا چرخش بچرخه براشون
شهرام توکلی
12 مرداد 1402
530 ویژن اسپرت امکاناتش عالیه شتابش و مانورپذیری بالایی داره و شما فقط باید بتونید بنزین با کیفیت به این ماشین برسونید که متاسفانه در حال حاضر خیلی از پمپ بنزینا بنزین سوپر ندارند
هوشنگ والامنش
12 مرداد 1402
سلام و عرض ادب بنده e250 سال 2016 داشتم و بعد 530 گرفتم. شتاب 530 از بنز بهتر است ولی بنز سواری آرام تری داشت و به سلیقه بنده نزدیک تر بود با تشکر از اتو24
روزبه دلیری
2 مرداد 1402
سلام سری 7 یا سری 5 بنظرتون؟